Pořád se máme na co těšit:
- celodopolední pobyty venku – motivované turistické výpravy – TÚRY
- návštěvy našich pohádkových kamarádů
- pravidelné čtení s pohádkovou postavou (Večerníček, Pohádková babička …)
- aktuálně zaměřené společné činnosti pro celou školku: písničky, pohybové hry, říkanky s pohybem, tanečky
- divadelní představení
- plavání
- tvořivý aktiv - svatý Martin a cesta světýlek
- mikulášská nadílka
- vánoční nadílka
- vánoční tvořivý aktiv
- návštěvy solné jeskyně
- pravidelné koncerty ZUŠ
- pěvecká vystoupení ZŠ
- jarní tvořivý aktiv
- zajíčkova koleda
- výlety za zážitky
- návštěva restaurace - zmrzlinový pohár
- průvod masek městem
- sportovní odpoledne s rodiči
- dopolední rozloučení s předškoláky
- pyžamové disco - rozloučení s předškoláky spojené se spaním ve školce (oslava za účasti všech zaměstnanců MŠ a návštěvy zástupců města a SPOZ)
- škola v přírodě - do Orlovic jezdíme už mnoho let. Každý školní rok, přibližně během předjarního období, začínáme promýšlet program a chystat různé aktivity. Pokaždé se snažíme, aby ten současný pobyt byl pro děti jedinečný a něčím zvláštní. Vždyť některé děti se během školkové docházky zúčastní školky v přírodě vícekrát. Přestože je s orlovickými přípravami spojeno spoustu práce, pokaždé se tam těšíme. Nepředstavuje pro nás způsob luxusního žití v přírodě, ale spíše tábornickou pohodu. Děti jsou na nějaký čas bez rodičů, s námi - dospěláky a kamarády. Mají možnost projevit se samy za sebe a pomáhat nám i kamarádům. Společně prožité dny nás, kolektiv, vyzkouší a stmelí. Po návratu často na vše vzpomínáme a mladší kamarádi se mají na co těšit. Věříme, že doma, mají děti rodičům co vyprávět.
Význam a výjimečnost školky v přírodě:
- vytvoření specifického týdenního projektu - s ohledem na návaznost a využití v následujícím školním roce
- soužití kamarádů na dálku (dva kolektivy - děti, které zůstaly ve školce a ty, co odjely do Orlovic) - udržování kontaktu díky poště, telefonickému spojení, web spojení
- rozvíjení sociálních vztahů, samostatnosti, spolupráce i tolerance
- schopnost přizpůsobit se v méně známém prostředí
- využití místních podmínek prostředí k co nejefektivnějšímu získávání nových zkušeností a informací
- zkoumání zpětné vazby s ohledem na získané dovednosti dětí během uplynulého školního roku vzhledem k jejich osobnosti (individualitě)
Co chystáme?
- turistické stopovačky s rodiči s plněním úkolů na stanovištích, zakončené společným setkáním při pečení buřtů
- návštěvy ZŠ s našimi předškoláky
- setkání se zástupci města Horní Bříza, návštěva budovy městského úřadu
- polytechnicky zaměřené výlety (nejen na pracovní činnosti a pracovní výchovu, ale zároveň i na znalost jednotlivých materiálů, postupy při práci, orientaci v různých oborech lidské činnosti, tvorbu životního prostředí, poznávání a používání multimédií a nových technologií)
- besedy s lidmi z různých pracovních profesí
- zaměřit se na pokusy a bádání
- návštěva Techmania Science Center