Jdi na obsah Jdi na menu
 


Na co se u nás můžete těšit?

  • celodopolední pobyty venku – motivované turistické výpravy – TÚRY
  • návštěvy našich pohádkových kamarádů
  • pravidelné čtení s Pohádkovou Babičkou
  • aktuálně zaměřené společné činnosti pro celou školku: písničky, pohybové hry, říkanky s pohybem
  • divadelní představení
  • plavání
  • tvořivý aktiv - svatý Martin a cesta světýlek
  • mikulášská nadílka
  • vánoční nadílka
  • vánoční tvořivý aktiv
  • návštěvy solné jeskyně
  • pravidelné koncerty ZUŠ
  • pěvecká vystoupení ZŠ
  • jarní tvořivý aktiv
  • zajíčkova koleda
  • výlety za zážitky
  • návštěva restaurace - zmrzlinový pohár
  • průvod masek městem
  • sportovní odpoledne s rodiči
  • dopolední rozloučení s předškoláky
  • pyžamové disco - rozloučení s předškoláky spojené se spaním ve školce (oslava za účasti všech zaměstnanců MŠ a návštěvy zástupců města a SPOZ)
  • škola v přírodě - do Orlovic jezdíme už mnoho let. Každý školní rok, přibližně během předjarního období, začínáme promýšlet program a chystat různé aktivity. Pokaždé se snažíme, aby ten současný pobyt byl pro děti jedinečný a něčím zvláštní. Vždyť některé děti se během školkové docházky zúčastní školky v přírodě vícekrát. Přestože je s orlovickými přípravami spojeno spoustu práce, pokaždé se tam těšíme. Nepředstavuje pro nás způsob luxusního žití v přírodě, ale spíše tábornickou pohodu. Děti jsou na nějaký čas bez rodičů, s námi - dospěláky a kamarády. Mají možnost projevit se samy za sebe a pomáhat nám i kamarádům. Společně prožité dny nás, kolektiv, vyzkouší a stmelí. Po návratu často na vše vzpomínáme a mladší kamarádi se mají na co těšit. Věříme, že doma, mají děti rodičům co vyprávět.

 

Význam a výjimečnost školky v přírodě:

  • vytvoření specifického týdenního projektu - s ohledem na návaznost a využití v následujícím školním roce
  • soužití kamarádů na dálku (dva kolektivy - děti, které zůstaly ve školce a ty, co odjely do Orlovic) - udržování kontaktu díky poště, telefonickému spojení, web spojení
  • rozvíjení sociálních vztahů, samostatnosti, spolupráce i tolerance mezi dětmi
  • schopnost přizpůsobit se v méně známém prostředí
  • využití místních podmínek prostředí k co nejefektivnějšímu získávání nových zkušeností a informací
  • zkoumání zpětné vazby s ohledem na získané dovednosti dětí během uplynulého školního roku vzhledem k jejich osobnosti (individualitě)

Co chystáme?

  • turistické stopovačky s rodiči s plněním úkolů na stanovištích, zakončené společným setkáním při pečení buřtů
  • návštěvy ZŠ s našimi předškoláky
  • setkání se zástupci města Horní Bříza, návštěva budovy městského úřadu
  • polytechnicky zaměřené výlety (nejen na pracovní činnosti a pracovní výchovu, ale zároveň i na znalost jednotlivých materiálů, postupy při práci, orientaci v různých oborech lidské činnosti, tvorbu životního prostředí, poznávání a používání multimédií a nových technologií)
  • besedy s lidmi z různých pracovních profesí
  • zaměřit se na pokusy a bádání
  • návštěva Techmania Science Center

Jaké jsou naše záměry?

  • stmelení kolektivu pracovníků MŠ s rodiči a dětmi v jiném prostředí (příroda vs. třída)
  • snažit se probudit v dětech zdravou sounáležitost - v rámci kamarádských vztahů mezi dětmi v jim blízkém okolí (s dětmi z 1. MŠ, kamarády ze ZŠ)
  • seznamovat děti s představiteli jednotlivých institucí, pochopit smysl jejich práce i možnost obrátit se na ně
  • držet se nadále osvědčených tradic, které se týkají života naší školky, ale nebát se zkusit něco nového
  • dokázat ocenit snahu druhého (besedy, koncerty, divadla, ale i výsledků zdánlivě obyčejné práce -  dobré jídlo, uklizené prostředí, pomoc kamaráda apod.)
  • umět použít získané zkušenosti a probudit v dětech zájem o další informace
  • podporovat u dětí zájem o manipulaci, nenechat se odradit počátečním neúspěchem a postupovat promyšleně
  • vést děti k tomu, aby se v rámci svých možností zapojily do společenského života svého města (např. tradiční veřejná vystoupení)
  • rozvíjet v dětech chuť přispívat svými výtvory k prezentaci školky na veřejnosti a umožnit jim tímto způsobem poznat pocit z pěkného výsledku (vývěsky s pracemi dětí, výtvarné soutěže)
  • podnikat s dětmi sportovní aktivity, které v nich probudí potřebu pohybu a radosti z něj, vědět, že mohou kladně ovlivnit jejich zdraví (plavání, solná jeskyně, turistika atd.)