Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zjišťujeme, že děti jsou čím dál méně pohyblivé a obratné. Hodně jsme se tedy zaměřili na obnovu tělovýchovného nářadí a náčiní, které děti využívají při svém skotačení opravdu denně (houpačky, kola, průlezky různého typu, přeskakovací „kameny“, chodítka, trampolíny, dětské posilovací stroje atd.). Každá třída má k dispozici klavír a také velký výběr rytmických nástrojů, které děti běžně užívají (dřívka, drhla, rumbakoule, tamburíny, bubínky, xylofon …). Neobejdeme se bez elektroniky, takže vlastníme televizory, DVD, radiomagnetofony, fotoaparáty a videokameru. Byla by škoda alespoň touto formou občas nezachytit náš školkový život. Rodičům nabízíme, mimo pravidelného focení, například fota z různých akcí.

Pečlivě také sledujeme výběr knih, které pro nás pořizujeme. Kromě klasických leporel a známých pohádek, máme v současné době pěkné poznávací knihy a encyklopedie (lidské tělo, svět, zvířata, moře …). Ty lákají hlavně předškoláky. Paní učitelky čerpají poznatky a inspiraci z širokého výběru metodických a odborných knih. Často v nich nacházíme nápady i rady pro naši práci. Je nutné jít v tomto ohledu s dobou a mít neustálý přehled.

 Především formou hry chceme předávat dětem vše potřebné a připravit je tak co nejlépe pro život, takže ani výběr hraček není u nás náhodný. Vždy volíme právě ty, které pomáhají děti všestranně rozvíjet (paměť, pozornost, tvořivost, jemná motorika …). Díky našemu přístupu k vybavení a celkovému vzhledu školky se nám určitě podařilo přiblížit se rodinnému soužití.

V tomto směru jsou určitě velmi důležité věkově smíšené třídy. Umožňují nám rozvíjet kamarádské vztahy mezi vrstevníky (sobě rovnými věkem), ale zároveň pomáhat mladším kamarádům a také respektovat ty starší. Vážíme si dobrých vztahů mezi námi – dospěláky. Dávají nám všem to nejcennější – pohodu, zázemí a klidnou spolupráci. Ostatně tak nějak by přece měla vypadat dobrá rodina.

pokračování